Tuesday 3 December 2013

Saya Bukan Ustazah







Assalamualaikum,


Duhai pembaca dikasihi Allah swt,






Salahkah jika seseorang itu ingin berubah? 


Salahkah jika seseorang itu ikhlas menegur jika jelas ad kesalahan?


Meskipun dia bukan Ustaz @ Ustazah?

Dan......

Saya akui saya bukan nya tinggi dalam berilmu ,


Masih mencari sinar,


Mempelajari ilmu,


Masih bertatih mendalaminya,,


Ya Allah, kuatkan hati ku untuk mendalami nya,


Mengenal kehidupan hakiki,,,


Kehidupan yang berpaut dengan rahmat serta redhaMU..


Ya Rabbi...


Saya mempunyai hak untuk berhijrah,


Meninggalkan segala kisah lampau,


Kisah lama yang membutakan hati,


Kini,


Saya lebih tenang dengan curahan kasih Ilahi..


Menyahut talian 24434

Adalah ubat di sebalik kerosakan hati lalu.




Dalam gurauan pasti ada batas nya.

Tak salah tp berpada-pada lah.

Saya jenis tak kisah apa aje gelaran yg org lain kasi sy terima.

Sebab sy tahu di mana status saya.

Sebagai Hamba Allah swt.

Sebagai umat Nabi Junjungan kita , Nabi Muhammad saw.




Dalam diam,

saya suka gelaran Ustazah meskipun bibir mengatakan tidak suka.

Sebab gelaran itu akan menjadi penanda arah utk sy berhijrah.

In Shaa Allah.

Dan mengapa bibir mengungkap sebaliknya?

Sebab sy nak pelihara diri dr sifat riak.

Tak nak orang fikir saya adalah insan sempurna.

Maaf,

saya tak sempurna, masih bertatih menjadi diri sebenar.

masih melawan nafsu dunia,

masih banyak kekurangan yg perlu dibaiki.

Doakan saya,

Duhai sahabat seperjuangan Islam.




Ayuh transformasi diri kearah yg lebih baik.

Perlahan-lahan tidak mengapa asalkan terus istiqamah.

In Shaa Allah...





Impian , In shaa Allah 




Hijab~ 




In Shaa Allah.

"Ustazah" for own kids and husband. 






SEKIAN






4 comments:

  1. Masya-Allah TabarakAllah. In Shaa Allah, Nur Adilah Athirah pasti boleh. Tidak salah untuk kita umat Islam untuk menegur saudara-saudara muslim. Jangan salah sangka, teguran itu bukan lah untuk memberitahu yang kita ini insan yang cukup mulia. Di mata manusia mungkin, belum tentu di mata Allah. Terbentuknya kita seorang manusia kerana tarbiyah, teguran itu tanda kasih sayang kita kepada sahabat-sahabat, kita tidak mahu sahabat keluar dari syariat. In Shaa Allah, dakwah itu sememangnya melalui liku-liku yang belum tentu mudah untuk kita, namun haruman tarbiyah yang kita bawa tersebar dengan kehendak-Nya.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Terima kasih Arni...Doakan sy..kadang-kadang leka juga ngn nafsu dan godaan. Tapi In Shaa Allah, sy cuba jd terbaik. Rindu sahabat bernama Arni,,,hikhikhik :')

      Delete
    2. Alhamdulillah. Sama-sama mendoakan, In Shaa Allah. Yes, muslims never give up! Be strong! Rindu sahabat juga :D

      Oh, Btw, Masya-Allah, cantik blog Eylah :) Feminine gituu. Hee :D

      Delete